Best-stasjonen er en av de største på hurtigmat her i byen. Trine Bjerkli Gabor (t.v) sammen med Janne Helen Kvåle.

En lokal aktør

10 juli, 2015 8:42
Best-stasjonen er en av de største på hurtigmat her i byen. Trine Bjerkli Gabor (t.v) sammen med Janne Helen Kvåle.

Best-stasjonen er en av de største på hurtigmat her i byen. Trine Bjerkli Gabor (t.v) sammen med Janne Helen Kvåle.

– Noe av det viktigste med å være BEST-stasjon er å bidra til å kunne tilby det beste produktet, forteller eier og daglig leder Trine Bjerkli Gabor.

Fra første januar i år overtok selskapet Gabor AS alle aksjene i Mo Veiservice AS og dermed også BEST-stasjonen ved Stigerplatået.

Eiendommen eies av Stigmo AS, et selskap i Sjule-guppen. Det gjorde at bedriften kan fortsette med samme profil og i den samme kjeden. På den måten kan de i stor grad benytte seg av lokale leverandører.

– For oss er det viktig å ha en lokal forankring slik at vi kan bidra til vekst i Rana. Alt av hurtigmat handler vi fra Arne Sjule AS, sier Trine Bjerkli Gabor.

 

Verkstedet har andre eiere

Mo Veiservice AS var også eier av verkstedet Mekonomen og Dekksperten. Trine Bjerkli Gabor sier det for dem var viktig å skille ut denne delen av driften. Her tok nye eiere over virksomheten i august 2014.

– Der mener jeg det er viktig at gründeren fører dette videre selv, og så kan jeg konsentrere meg om det jeg er god på. Jeg kan ingenting om dekk og verkstedtjenester, ler Trine og skyter inn:

– Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle jobbe i en bensinstasjon før, og aller minst eie en. Men jeg synes det er utrolig artig. Vi driver videre etter samme konsept som tidligere, og vi er en av de største på hurtigmat her i byen. Vi er stor kunde av Orkla, som er en ledende leverandør av merkevarer til dagligvarehandel, storhusholdning og bakerier, forteller hun.

 

Fremtidsplaner

Fram til nå har det meste dreid seg om å få til en bærekraftig drift, og Trine Bjerkli Gabor har også store planer for fremtiden.

– Når høsten kommer skal vi pusse opp inne på stasjonen. Jeg ser for meg en slags lounge-sittegruppe i det ene hjørnet. Vi er også i gang med å oppgradere og få flere toaletter, sier hun og fortsetter:

– Jeg vurderer et par nye konsept, slik som grønnere mat. Dette er de mye bedre til på Østlandet og jeg ønsker å få det til her også, sier hun.

Med 21 serviceinnstilte ansatte er Best-stasjonen aldri stengt, selv ikke på de helligste helligdagene. Bensinstasjonen er nå inne i sin travleste tid, som er juni, juli og august. Da er det trykk hele døgnet, men spesielt på dagtid.

– Svært mange turister stopper innom oss på grunn av beliggenheten. Ellers har vi en jevn flyt med kunder hele døgnet. Det vi er store på er mat, vask og bensin. Vi har også et lett utvalg av dagligvarer.

Mange bedrifter i Mo Industripark har faktura-avtaler og bruker oss på overtidsmat og lignende. Disse kundene er svært viktige for oss, og de utgjør grunnlaget for at vi alltid har åpent, avslutter Trine Bjerkli Gabor ved BEST-stasjonen.

 

Les artikkelen i PDF-format:

GSnr4_2015_s8